מכירים ימים שבהם אנחנו מוצפים במחשבות שליליות?  שאנחנו לא מסוגלים להבין איך הן התיישבו עלינו?  ולמה הן לא מרפות?  איך זה קורה? איך אנחנו יכולים לנהל את מה ועל מה שאנחנו חושבים? האם זה בכלל אפשרי? 

כשאנו  עוברים אירוע חיצוני, המלווה בחוויה  שלילית, גם בסיום האירוע וגם הרבה אחריו, אנחנו ממשיכים להרגיש סערת רגשות, ומייסרים את עצמנו בחפירה אין סופית ובשאלות:  איך קרה? איך נתתי לזה לקרות?. אמנם, יש ערך בחקירה, אבל רק לצורך  למידה, מה לעשות או לא לעשות בפעם הבאה, כדי להשביח את הכלים שלנו להתמודד עם אירוע דומה בעתיד בהצלחה.  אבל לא כדי שנשמר את הסבל.  אנחנו נוטים להחזיק ברגשות של החוויה השלילית: אם זה כעס, אכזבה, חרדה, עלבון…היא (החוויה) משוחזרת ע"י התת מודע והופכת לאנרגיה שמתנחלת במוח שלנו. הנטייה שלו, לשמור בזיכרון את  האירוע השלילי ובכל הזדמנות שנאפשר לו, הזיכרון יעיר את הרגש שלנו והופך בכל פעם לדלק של ההרגשה השלילית מה שלא מאפשר לנו להתקדם הלאה.

מחשבות קורות בראש שלנו. הן המיצגים הפנימיים שלנו,  ברגע שאנחנו חווים חוויה שלילית, היא נצרבת בתת מודע שלנו ואנחנו באופן לא מודע מייצרים אליה התניה רגשית המתורגמת לרגש שלילי או חיובי. תלוי בזיכרון של אותה חוויה.

כמובן שכל אירוע הוא סובייקטיבי, אותו אירוע יכול להשפיע אחרת על כל אחד מאתנו. הוא תלוי ומושפע מדפוסי החשיבה, האמונות והגישות השונות של כל אדם ואדם.

אז איך אפשר להשפיע על אותן רגשות? כדי ליצור חוויה חיובית?

על הבסיס הזה נולדו שיטות של מדיטציות, מיינדפולנס,  תטה הילינג, וז'אנרים של אימונים רגשיים. הרעיון: להשקיט את הרעשים. כדי שנהיה במיטבנו. בתהליך מדיטטיבי שיטתי נוכל  להרגיע  את המחשבות ולתת לשקט ולשלווה  לחלחל ובכך נעמעם את מה שמטריד, המתח יירד והבהירות תופיעה מעצמה. עלינו  רק לאפשר לזה לקרות, להחליט לתת לשקט לחזור לתוכנו. פעולות ההרגעה מהסוג הזה מאמנות את התת מודע שלנו לאכסן עמוק את מה שמיותר לנו לעסוק בו רגשית. היכולת שלנו לזהות את הדפוס, מאפשר לסייע לנו להבין שרק אנחנו אחראים על המחשבות שלנו. והמחשבות שלנו הן אחראיות על הרגשות שלנו.

אז מה יותר פשוט מלהחליט שאנחנו נבחר על מה  לחשוב? נשמע פשוט? כן!  אבל חשוב שניהיה מודעים לנטיותיו של התת מודע שלנו, לעסוק בשחזור  מפחי הנפש, כחלק ממנגנון ההישרדות שלו (שלנו). ולכן יש ללמוד לאמן את עצמנו  לחשוב  חיובי. ואחרי שתרגלנו את זה.

הטיפ שלי שהוא אפקטיבי ומידי,  כשהרגשות מציפים אתכם תתרכזו בהווה!  במה שאתם עושים היום, ממש ברגע זה, העשייה מרחיקה אותנו ממחשבות ומהנטייה לעסוק בעבר. העשייה נותנת לנו תחושה של אקטיביות, פעולה מטבעה, יש בה תוצאה ותוצאות מעצימות אותנו ומקרבות אותנו למה שאפשרי, באפשרי יש חיוניות ואופטימיות. מה שמרחיק אותנו ממה שלא אפשרי, וממחשבות פסימיות. כי שמחה מדבקת, שלווה מאפשרת, אנרגיה טובה מייצרת סביבה בריאה.

אז תקיפו את עצמכם באנשים חיוביים, כאלו שמרחיקים אתכם ממחשבות ומדאגות. הרי אם יש דאגה היא נמצאת זה שנדאג אותה לא יעזור וברגע שנפעל ליצור משהו חדש. היא תיעלם.

לסיכום:  תעשו, תפעלו,  תסתכלו קדימה, תתרגלו חשיבה חיובית, תהיו מרוכזים במה שאפשרי עבורכם.

               תזכרו שהאנרגיה שלנו  זורמת  לאן שתשומת הלב שלנו מופנית – וחשוב שתהיה חיובית.

סיפור זן מפורסם  שתומך בשחרור בעיה

נזיהסיפור על  שני נזירים מורה ותלמיד שיצאו למדיטציה והתבוננות בטבע. בדרכם הגיעו לנהר, שם פגשו באישה צעירה, שחששה התקשתה לחצות את הנהר.

המורה הציע את עזרתו ונשא אותה על גבו לצידו השני של הנהר.  כשהגיעו לגדה הצעירה לא אמרה תודה. ואף דחפה את הנזיר מדרכה.

לאחר כמה שעות של הליכה הנזיר הצעיר לא יכול היה להתאפק עוד והחל להתלונן על חוצפתה של הצעירה.

המורה ענה לו בשלווה: "אני הורדתי אותה מגבי לפני שעות, מדוע אתה עדיין נושא אותה?"

נעים מאוד אני ורד שני  בטש מומחית בשיווק, פרסום מיתוג, אלופה בפיצוח ובניית קונספטים, מפיקה, יוצרת, מומחית באנשים, מנטורית קואצ'רית מאמנת קראו לזה איך שתרצו, העיקר שהגעתם ליעד.

מבטיחה להיות המצפן לדרך שלכם

youtube-u2140 google-u2142 linkedin-u2138 facebook-u2136
 

© ורד שני בטש

נעים מאוד אני ורד שני  בטש מומחית בשיווק, פרסום מיתוג, אלופה בפיצוח ובניית קונספטים, מפיקה, יוצרת, מומחית באנשים, מנטורית קואצ'רית מאמנת קראו לזה איך שתרצו, העיקר שהגעתם ליעד.

מבטיחה להיות המצפן לדרך שלכם

youtube-u2140google-u2142linkedin-u2138facebook-u2136

© ורד שני בטש